W ramach realizacji zadania 7. zorganizowano 14 szkoleń pod wspólną nazwą „Zarządzanie dydaktyką akademicką”. Szczegółowy wykaz szkoleń wraz ze wskazaniem docelowych uczestników:
Część 1. Obsługa toku studiów
Uczestnicy szkolenia – kierownicy dziekanatów wydziałów Uniwersytetu Opolskiego oraz inne osoby zainteresowane tematyką szkoleń.
Program szkolenia obejmował takie zagadnienia jak:
1. Szkolenie – Identyfikacja problemów wpływających na bieżącą obsługę procesu kształcenia,
2. Szkolenie – Wpływ planowania organizacji pracy dziekanatu na jakość dydaktyki,
3. Szkolenie – Komunikacja interpersonalna,
4. Szkolenie – Wykorzystanie systemów informatycznych w pracy dziekanatu.
Część 2. Ocena jakości procesu dydaktycznego, ze szczególnym uwzględnieniem przydzielania zajęć zgodnie z kompetencjami nauczyciela akademickiego i wykorzystania wyników ewaluacji do doskonalenia procesu dydaktycznego.
Uczestnicy szkolenia – dziekani i zastępcy dziekanów wydziałów Uniwersytetu Opolskiego oraz inne osoby zainteresowane tematyką szkoleń.
Program szkolenia obejmował takie zagadnienia jak:
1. Szkolenie – Formułowanie kierunkowych efektów uczenia się – możliwość zmiany efektów. kierunkowych w świetle aktów prawnych i nowych uwarunkowań prowadzenia kierunku,
2. Szkolenie – Znaczenie poprawnie zbudowanej karty przedmiotu dla zapewniania prawidłowego procesu kształcenia,
3. Szkolenie – Znaczenie ewaluacji i autoewaluacji dla podnoszenia jakości kształcenia,
4. Szkolenie – Planowanie, tworzenie i modyfikowanie programów studiów – profil ogólnoakademicki i profil praktyczny,
5. Szkolenie – Budowanie relacji i przepływu informacji, jako narzędzie podnoszenia jakości kształcenia z uwzględnieniem kształcenia na odległość.
Część 3. Projektowanie i weryfikacja osiągania zakładanych efektów uczenia się, ze szczególnym uwzględnieniem monitorowania przyporządkowania efektów przedmiotowych do kierunkowych, oceny zgodności treści i metod dydaktycznych z założonymi efektami uczenia się i dopasowania metod weryfikacji do ocenianych efektów uczenia się.
Uczestnicy szkolenia – koordynatorzy kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Opolskim.
Program szkolenia obejmował takie zagadnienia jak:
1. Szkolenie – Planowanie i formułowanie kierunkowych i przedmiotowych efektów uczenia się oraz relacje między efektami kierunkowymi a przedmiotowymi,
2. Szkolenie – Karta przedmiotu. Obliczanie nakładu pracy studentów w ramach przedmiotów w kontekście metod aktywizujących,
3. Szkolenie – Kluczowe punkty i budowanie ankiety ewaluacyjnej,
4. Szkolenie – Zasady skutecznej weryfikacji stopnia osiągnięcia efektów uczenia się,
5. Szkolenie – Narzędzia weryfikacji osiąganych efektów uczenia się.