W dniach 13-14 marca oraz 20-21 marca 2023 r. odbył się cykl szkoleń dla kierowników oraz pracowników dziekanatów pn. Obsługa toku studiów, celem których było:

  • podniesienie jakości obsługi i stworzenie dogodnych warunków kształcenia dla studentów,
  • wzrost świadomości pracowników administracyjnych na temat możliwości wykorzystania systemów informatycznych w dziekanatach,
  • wzrost znaczenia poprawnych relacji interpersonalnych w tworzeniu dobrych warunków pracy i współpracy ze studentami.

Uczestnicy cyklu szkoleń identyfikowali problemy wpływające na bieżącą obsługę procesu kształcenia oraz rozważali nad możliwościami ich eliminacji. Został omówiony wpływ planowania organizacji pracy dziekanatu na jakość kształcenia. Uwzględniając dążenie Uniwersytetu do umiędzynarodowienia, uczestnicy szkoleń poznawali różnice kulturowe pomiędzy Polską a krajami pochodzenia studentów zagranicznych w celu prowadzenia poprawnej komunikacji interpersonalnej. Dokonano również identyfikacji różnic pomiędzy pokoleniami X, Y oraz Z, które wpływają na odmienne postrzeganie procesu obsługi studenta, jak i całego procesu kształcenia. Na koniec uczestnicy cyklu szkoleń zapoznali się z narzędziami informatycznymi, wspierającymi proces obsługi toku studiów przez dziekanaty.

Cykl szkoleń został przeprowadzony w ramach projektu „Jakość przede wszystkim – budowanie systemu zarządzania i kreowania kultury jakości kształcenia na Uniwersytecie Opolskim” realizowanego w ramach projektu pozakonkursowego pt. „Doskonałość dydaktyczna uczelni” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.